• Улепшајте дан себи и другима, дајте крв 2007.

    Ваша локацијаИнститут за ... / ПР / Кампање /
    Predsednik Srbije Boris Tadić daje krv Predsednik Srbije Boris Tadić daje krv

    Акција Б92 и Института за трансфузију крви

    "Добар човек верује да су сви људи добри и да добро поступају; кужни верује да сви људи лажу, варају и да су жедни моћи. Очигледно је да се из ових разлога животна енергија налази у опасности и трпи штету: ако је пружите кужном, он ће је исисати и након тога исмејати или издати, а тамо где се та енергија укаже с поверењем бива изиграна". Вилхем Рајх из књиге "Чуј, Мали човече!"

    У протеклих двадесетак година, нашом земљом владали су "кужни" који су уништавали животе, исисавали позитивну животну енергију и потискивали све што је добро у људима, а афирмисали зло. Пред свима нама су велики просветитељски изазови; обнова вредности које смо имали, стварање нових вредности које нисмо имали... За неке уништене вредности постоји хитна потреба обнове јер су у игри животи многих болесних и немоћних.

    Као редовни давалац крви, често сам се сусретао са ситуацијама у којима су биле потребне одређене количине неке крвне групе. Такоде, сваке године летњи месеци су агонија за оне који треба да прикупе одредену количину крви како би здравствени систем нормално функционисао. Прво смо увели у Б92 акције добровољног давања најмање два пута годишње, на коју се увек одазивао велики број запослених.

    Ове године, одлучили смо да учинимо и више и да покушамо да направимо модел по којем би се превазишле летње несташице ове године, али и створили услови да Институт за трансфузију може годишње да прикупи више јединица крви, тако што би прикупили средства за нови камион или аутобус специјализован за ове потребе, како би могли да се обилазе и сеоски вашари, да се у време пазарних дана посећују мање средине, али и да се буде присутнији у регионалним центрима. Одмах се унутар куће створила ентузијастицна атмосфера, као и сваки пут када имамо друштвено корисне акције. Креативни тим створио је графички идентитет и слоган. Мислим да смо успели да учинимо да се сви учесници осећају узвишено, срећно у давању.

    Желели смо да изгледом, порукама и личним примерима постигнемо да давање постане ИН, да учествовање у акцији буде престижно и да у исто време и они који дају добијају симболичне поклоне, од нових мајица са великим знаком своје крвне групе до низа издања Б92 и сувенира и производа компанија које су прихватиле учешће у кампањи. Укључивање познатих допринело је да се сваког дана око подне око аутобуса на Тргу Републике окупљају и фанови, а неки од учесника као на пример Здравко Чолић, сваком даваоцу поклонили су карте за концерт. ЕXIТ је такође поклањао улазнице за концерте на овогодишњем фестивалу, као и организатори концерта Ролинг Стоунса. Такве иницијативе допринеле су и већој интригантности и популарности саме акције. Имам утисак да је овај аспект помогао и повећању броја давалаца који су крв давали први пут, што је увод у стварање културе давалаштва. После врло успешне четири недеље акције, покренули смо и додатну акцију са обиласком градова и мањих места ван Београда и овај део акције даје врло успешне резултате.

    Ево шта о успешности акције каже директорка Института за трансфузију крви Србије, др Снежана Драшковић:

    „Протеклих 6 недеља кампање „Улепшај дан себи и другима - Дај крв" дале су импресиван резултат.

    Институт је прикупио 2106 јединица крви више него протекле године. Први пут током 63-годишње историје Института, Институт је у јуну и првој недељи јула свим београдским болницама испоручивао захтеване јединице крви и компонената крви, тако да су сви пацијенти благовремено добили одговарајућу терапију крвљу. Кампања је успела да високо мотивише наше грађане да заиста улепшају дан не само себи већ и свим болесним људима. Надамо се да ће нови стил обраћања грађанима Србије допринети трајној промоцији добровољног и неплаћеног давалаштва. Резултат који очекујемо је да се Србија прикључи породици развијених земаља које успевају да обезеде самодовољност нације у снабдевању крвљу и продуктима од крви".

    О успешности саме кампање говоре и резултати остварени у првих шест недеља кампање који се налазе у табелама у прилогу.

    Када је реч о прикупљању средстава за куповину камиона или аутобуса, већ је прикупљено више од пола неопходних средстава (потребно је око 200.000 евра). Комерцијална банка, МК Комерц, Бамби Банат, Инвеј, Телеком, Гранд кафа, Соко Штарк, ИТМ Гроуп, меду првима су донирали значајна средства. Очекујемо да ћемо до краја лета прикупити сва неопходна средства и купити неопходно возило које би добро планираним коришћењем наредне године могло да помогне да се повећа капацитет Института за прикупљање крви. Направили смо низ спотова, припремамо документарни едукативни филм који би требало да помогне да се шири култура давалаштва, нарочито код младих.

    Европски стандарди кажу да давалаштво не треба награђивати и у слуцају придруживања Европској унији изгубиће се и два слободна дана које даваоци добијају. Ово ће свакако негативно утицати на прикупљање крви и управо сада треба подизати свест о неопходности давања без икаквог оцекивања надокнаде.

    На крају лета, ову акцију цемо наставити популарисањем пријављивања у базу потенцијалних добровољних давалаца костне сржи како би омогуцили да наша земља уде у светску мрежу; како би и наши градани могли да рацунају на евентуалног подударног даваоца из неке друге земље, али и да наши даваоци буду у мрежи како би помогли операције у неким другим земљама.

    Поред јасне видљиве користи за заједницу овом акцијом и себе подсецамо да је улога новинара више од самог извештавања; да наш допринос заједници мора бити везан и за одбрану јавног интереса, као и да смо сви свесни наше друштвене одговорности; од власника Б92 до сваког запосленог у компанији.

    "Неки хоце да дају крв, а неки неце. Поред добровољног давања крви, требало би увести порез у крви за све оне који имају више крви него што им припада." Душко Радовиц

    Ову духовиту опаску свакако не треба буквално схватити. Када је рец о обавезивању, свако од нас треба да се обавеже на солидарност и на друштвено одговорно понашање у интересу заједнице.

    МС Магазин

    Занимљивости

    И пси могу бити хероји

    Свакога дана псима је потребна трансфузија крви. За велики број захвата трансфузија је неопходна као би се пси лечили на прави начин. Без донација крви, ветеринари не могу извршити важне операције које често могу спасити живот. Прочитајте вест.

     

    Добровољно давање крви

    Сваког радног дана и суботом на Тргу Републике, код аутобуса за трансфузију крви у периоду од 10-18х.

    У Институту за трансфузију крви Србије Светог Саве 39-Београд, сваким радним даном од 7-17х, као и суботом од 8-15х.

    За више информација позовите:

    Институт за трансфузију крви Србије - 011/ 244-26-51
    Завод за трансфузију крви Нови Сад - 021/ 424-799
    Завод за трансфузију крви Ниш - 018/ 533-106
    Црвени крст Србије - 011/ 30-32-125

     


    Институт за трансфузију крви Србије и Б92 вас позивају да дате крв

    Годинама уназад, током летњих месеци, у Србији је смањен број давања крви. Годишњи одмори, одсуствовања са посла, распуст и летња опуштеност вероватни су разлози за смањени број давалаца крви.

    На жалост, болести и повреде присутни су и током лета, па се потребе за крвљу не смањују. Повремено тешке ситуације дефицита крви превазилазе се одлагањем "хладних" хируршких интервенција и позивањем èланова породица пацијената да дају крв.

    У намери да предупреди очекивану несташицу крви, Институт за трансфузију крви Србије ће, уз помоћ медијске куће Б92, а у сусрет 14. јуну - Светском дану давалаца крви - почети дневно подсећање и позивање Београђана и осталих грађана наше земље да дају крв. Свакога дана, тачно у подне, на Тргу Републике, испред трансфузиолоског аутобуса, Београђане који желе да дају крв чекаће домаћин, позната јавна личност.

    Запослени на Б92, осим што ће промовисати добровољно давалаштво, активно ће се укључити у акцију и сами дајући крв, јер је лични пример најбољи позив грађанима да се прикључе акцији.