• Улепшајте дан себи и другима, дајте крв 2007.

    Ваша локацијаИнститут за ... / ПР / Кампање /
    Predsednik Srbije Boris Tadić daje krv Predsednik Srbije Boris Tadić daje krv

    Акција Б92 и Института за трансфузију крви

    "Dobar čovek veruje da su svi ljudi dobri i da dobro postupaju; kužni veruje da svi ljudi lažu, varaju i da su žedni moći. Očigledno je da se iz ovih razloga životna energija nalazi u opasnosti i trpi štetu: ako je pružite kužnom, on će je isisati i nakon toga ismejati ili izdati, a tamo gde se ta energija ukaže s poverenjem biva izigrana". Vilhem Rajh iz knjige "Čuj, Mali čoveče!"

    У протеклих двадесетак година, нашом земљом владали су "kužni" koji su uništavali živote, isisavali pozitivnu životnu energiju i potiskivali sve što je dobro u ljudima, a afirmisali zlo. Pred svima nama su veliki prosvetiteljski izazovi; обнова вредности које смо имали, стварање нових вредности које нисмо имали... За неке уништене вредности постоји хитна потреба обнове јер су у игри животи многих болесних и немоћних.

    Као редовни давалац крви, често сам се сусретао са ситуацијама у којима су биле потребне одређене количине неке крвне групе. Такоде, сваке године летњи месеци су агонија за оне који треба да прикупе одредену количину крви како би здравствени систем нормално функционисао. Прво смо увели у Б92 акције добровољног давања најмање два пута годишње, на коју се увек одазивао велики број запослених.

    Ове године, одлучили смо да учинимо и више и да покушамо да направимо модел по којем би се превазишле летње несташице ове године, али и створили услови да Институт за трансфузију може годишње да прикупи више јединица крви, тако што би прикупили средства за нови камион или аутобус специјализован за ове потребе, како би могли да се обилазе и сеоски вашари, да се у време пазарних дана посећују мање средине, али и да се буде присутнији у регионалним центрима. Одмах се унутар куће створила ентузијастицна атмосфера, као и сваки пут када имамо друштвено корисне акције. Креативни тим створио је графички идентитет и слоган. Мислим да смо успели да учинимо да се сви учесници осећају узвишено, срећно у давању.

    Желели смо да изгледом, порукама и личним примерима постигнемо да давање постане ИН, да учествовање у акцији буде престижно и да у исто време и они који дају добијају симболичне поклоне, од нових мајица са великим знаком своје крвне групе до низа издања Б92 и сувенира и производа компанија које су прихватиле учешће у кампањи. Укључивање познатих допринело је да се сваког дана око подне око аутобуса на Тргу Републике окупљају и фанови, а неки од учесника као на пример Здравко Чолић, сваком даваоцу поклонили су карте за концерт. ЕXИТ је такоде поклањао улазнице за концерте на овогодишњем фестивалу, као и организатори концерта Ролинг Стоунса. Такве иницијативе допринеле су и већој интригантности и популарности саме акције. Имам утисак да је овај аспект помогао и повећању броја давалаца који су крв давали први пут, што је увод у стварање културе давалаштва. После врло успешне четири недеље акције, покренули смо и додатну акцију са обиласком градова и мањих места ван Београда и овај део акције даје врло успешне резултате.

    Ево шта о успешности акције каже директорка Института за трансфузију крви Србије, др Снежана Драшковић:

    „Proteklih 6 nedelja kampanje „Ulepšaj dan sebi i drugima – Daj krv" дале су импресиван резултат.

    Институт је прикупио 2106 јединица крви више него протекле године. Први пут током 63–godišnje istorije Instituta, Institut je u junu i prvoj nedelji jula svim beogradskim bolnicama isporučivao zahtevane jedinice krvi i komponenata krvi, tako da su svi pacijenti blagovremeno dobili odgovarajuću terapiju krvlju. Kampanja je uspela da visoko motiviše naše građane da zaista ulepšaju dan ne samo sebi već i svim bolesnim ljudima. Nadamo se da će novi stil obraćanja građanima Srbije doprineti trajnoj promociji dobrovoljnog i neplaćenog davalaštva. Rezultat koji očekujemo je da se Srbija priključi porodici razvijenih zemalja koje uspevaju da obezede samodovoljnost nacije u snabdevanju krvlju i produktima od krvi".

    О успешности саме кампање говоре и резултати остварени у првих шест недеља кампање који се налазе у табелама у прилогу.

    Када је реч о прикупљању средстава за куповину камиона или аутобуса, већ је прикупљено више од пола неопходних средстава (потребно је око 200.000 евра). Комерцијална банка, МК Комерц, Бамби Банат, Инвеј, Телеком, Гранд кафа, Соко Штарк, ИТМ Гроуп, меду првима су донирали значајна средства. Очекујемо да ћемо до краја лета прикупити сва неопходна средства и купити неопходно возило које би добро планираним коришћењем наредне године могло да помогне да се повећа капацитет Института за прикупљање крви. Направили смо низ спотова, припремамо документарни едукативни филм који би требало да помогне да се шири култура давалаштва, нарочито код младих.

    Европски стандарди кажу да давалаштво не треба награђивати и у слуцају придруживања Европској унији изгубиће се и два слободна дана које даваоци добијају. Ово ће свакако негативно утицати на прикупљање крви и управо сада треба подизати свест о неопходности давања без икаквог оцекивања надокнаде.

    На крају лета, ову акцију цемо наставити популарисањем пријављивања у базу потенцијалних добровољних давалаца костне сржи како би омогуцили да наша земља уде у светску мрежу; како би и наши градани могли да рацунају на евентуалног подударног даваоца из неке друге земље, али и да наши даваоци буду у мрежи како би помогли операције у неким другим земљама.

    Поред јасне видљиве користи за заједницу овом акцијом и себе подсецамо да је улога новинара више од самог извештавања; да наш допринос заједници мора бити везан и за одбрану јавног интереса, као и да смо сви свесни наше друштвене одговорности; од власника Б92 до сваког запосленог у компанији.

    "Neki hoce da daju krv, a neki nece. Pored dobrovoljnog davanja krvi, trebalo bi uvesti porez u krvi za sve one koji imaju više krvi nego što im pripada." Душко Радовиц

    Ову духовиту опаску свакако не треба буквално схватити. Када је рец о обавезивању, свако од нас треба да се обавеже на солидарност и на друштвено одговорно понашање у интересу заједнице.

    МС Магазин

    Занимљивости

    И пси могу бити хероји

    Свакога дана псима је потребна трансфузија крви. За велики број захвата трансфузија је неопходна као би се пси лечили на прави начин. Без донација крви, ветеринари не могу извршити важне операције које често могу спасити живот. Прочитајте вест.

     

    Добровољно давање крви

    Сваког радног дана и суботом на Тргу Републике, код аутобуса за трансфузију крви у периоду од 10-18х.

    У Институту за трансфузију крви Србије Светог Саве 39-Београд, сваким радним даном од 7-17х, као и суботом од 8-15х.

    За више информација позовите:

    Институт за трансфузију крви Србије - 011/ 244-26-51
    Завод за трансфузију крви Нови Сад - 021/ 424-799
    Завод за трансфузију крви Ниш - 018/ 533-106
    Црвени крст Србије - 011/ 30-32-125

     


    Институт за трансфузију крви Србије и Б92 вас позивају да дате крв

    Годинама уназад, током летњих месеци, у Србији је смањен број давања крви. Годишњи одмори, одсуствовања са посла, распуст и летња опуштеност вероватни су разлози за смањени број давалаца крви.

    На жалост, болести и повреде присутни су и током лета, па се потребе за крвљу не смањују. Повремено тешке ситуације дефицита крви превазилазе се одлагањем "hladnih" hirurških intervencija i pozivanjem èланова породица пацијената да дају крв.

    У намери да предупреди очекивану несташицу крви, Институт за трансфузију крви Србије ће, уз помоћ медијске куће Б92, а у сусрет 14. јуну - Светском дану давалаца крви - почети дневно подсећање и позивање Београђана и осталих грађана наше земље да дају крв. Свакога дана, тачно у подне, на Тргу Републике, испред трансфузиолоског аутобуса, Београђане који желе да дају крв чекаће домаћин, позната јавна личност.

    Запослени на Б92, осим што ће промовисати добровољно давалаштво, активно ће се укључити у акцију и сами дајући крв, јер је лични пример најбољи позив грађанима да се прикључе акцији.