• Ulepšajte dan sebi i drugima, dajte krv 2007.

    Vaša lokacija:  Naslovna strana   /   PR aktivnosti   /   Kampanje   /   Ulepšajte dan sebi i drugima, dajte krv 2007.
    Predsednik Srbije Boris Tadić daje krv Predsednik Srbije Boris Tadić daje krv

    Akcija B92 i Instituta za transfuziju krvi

    "Dobar čovek veruje da su svi ljudi dobri i da dobro postupaju; kužni veruje da svi ljudi lažu, varaju i da su žedni moći. Očigledno je da se iz ovih razloga životna energija nalazi u opasnosti i trpi štetu: ako je pružite kužnom, on će je isisati i nakon toga ismejati ili izdati, a tamo gde se ta energija ukaže s poverenjem biva izigrana". Vilhem Rajh iz knjige "Čuj, Mali čoveče!"

    U proteklih dvadesetak godina, našom zemljom vladali su "kužni" koji su uništavali živote, isisavali pozitivnu životnu energiju i potiskivali sve što je dobro u ljudima, a afirmisali zlo. Pred svima nama su veliki prosvetiteljski izazovi; obnova vrednosti koje smo imali, stvaranje novih vrednosti koje nismo imali... Za neke uništene vrednosti postoji hitna potreba obnove jer su u igri životi mnogih bolesnih i nemoćnih.

    Kao redovni davalac krvi, često sam se susretao sa situacijama u kojima su bile potrebne određene količine neke krvne grupe. Takode, svake godine letnji meseci su agonija za one koji treba da prikupe odredenu količinu krvi kako bi zdravstveni sistem normalno funkcionisao. Prvo smo uveli u B92 akcije dobrovoljnog davanja najmanje dva puta godišnje, na koju se uvek odazivao veliki broj zaposlenih.

    Ove godine, odlučili smo da učinimo i više i da pokušamo da napravimo model po kojem bi se prevazišle letnje nestašice ove godine, ali i stvorili uslovi da Institut za transfuziju može godišnje da prikupi više jedinica krvi, tako što bi prikupili sredstva za novi kamion ili autobus specijalizovan za ove potrebe, kako bi mogli da se obilaze i seoski vašari, da se u vreme pazarnih dana posećuju manje sredine, ali i da se bude prisutniji u regionalnim centrima. Odmah se unutar kuće stvorila entuzijasticna atmosfera, kao i svaki put kada imamo društveno korisne akcije. Kreativni tim stvorio je grafički identitet i slogan. Mislim da smo uspeli da učinimo da se svi učesnici osećaju uzvišeno, srećno u davanju.

    Želeli smo da izgledom, porukama i ličnim primerima postignemo da davanje postane IN, da učestvovanje u akciji bude prestižno i da u isto vreme i oni koji daju dobijaju simbolične poklone, od novih majica sa velikim znakom svoje krvne grupe do niza izdanja B92 i suvenira i proizvoda kompanija koje su prihvatile učešće u kampanji. Uključivanje poznatih doprinelo je da se svakog dana oko podne oko autobusa na Trgu Republike okupljaju i fanovi, a neki od učesnika kao na primer Zdravko Čolić, svakom davaocu poklonili su karte za koncert. EXIT je takode poklanjao ulaznice za koncerte na ovogodišnjem festivalu, kao i organizatori koncerta Roling Stounsa. Takve inicijative doprinele su i većoj intrigantnosti i popularnosti same akcije. Imam utisak da je ovaj aspekt pomogao i povećanju broja davalaca koji su krv davali prvi put, što je uvod u stvaranje kulture davalaštva. Posle vrlo uspešne četiri nedelje akcije, pokrenuli smo i dodatnu akciju sa obilaskom gradova i manjih mesta van Beograda i ovaj deo akcije daje vrlo uspešne rezultate.

    Evo šta o uspešnosti akcije kaže direktorka Instituta za transfuziju krvi Srbije, dr Snežana Drašković:

    „Proteklih 6 nedelja kampanje „Ulepšaj dan sebi i drugima – Daj krv" dale su impresivan rezultat.

    Institut je prikupio 2106 jedinica krvi više nego protekle godine. Prvi put tokom 63–godišnje istorije Instituta, Institut je u junu i prvoj nedelji jula svim beogradskim bolnicama isporučivao zahtevane jedinice krvi i komponenata krvi, tako da su svi pacijenti blagovremeno dobili odgovarajuću terapiju krvlju. Kampanja je uspela da visoko motiviše naše građane da zaista ulepšaju dan ne samo sebi već i svim bolesnim ljudima. Nadamo se da će novi stil obraćanja građanima Srbije doprineti trajnoj promociji dobrovoljnog i neplaćenog davalaštva. Rezultat koji očekujemo je da se Srbija priključi porodici razvijenih zemalja koje uspevaju da obezede samodovoljnost nacije u snabdevanju krvlju i produktima od krvi".

    O uspešnosti same kampanje govore i rezultati ostvareni u prvih šest nedelja kampanje koji se nalaze u tabelama u prilogu.

    Kada je reč o prikupljanju sredstava za kupovinu kamiona ili autobusa, već je prikupljeno više od pola neophodnih sredstava (potrebno je oko 200.000 evra). Komercijalna banka, MK Komerc, Bambi Banat, Invej, Telekom, Grand kafa, Soko Štark, ITM Group, medu prvima su donirali značajna sredstva. Očekujemo da ćemo do kraja leta prikupiti sva neophodna sredstva i kupiti neophodno vozilo koje bi dobro planiranim korišćenjem naredne godine moglo da pomogne da se poveća kapacitet Instituta za prikupljanje krvi. Napravili smo niz spotova, pripremamo dokumentarni edukativni film koji bi trebalo da pomogne da se širi kultura davalaštva, naročito kod mladih.

    Evropski standardi kažu da davalaštvo ne treba nagrađivati i u slucaju pridruživanja Evropskoj uniji izgubiće se i dva slobodna dana koje davaoci dobijaju. Ovo će svakako negativno uticati na prikupljanje krvi i upravo sada treba podizati svest o neophodnosti davanja bez ikakvog ocekivanja nadoknade.

    Na kraju leta, ovu akciju cemo nastaviti popularisanjem prijavljivanja u bazu potencijalnih dobrovoljnih davalaca kostne srži kako bi omogucili da naša zemlja ude u svetsku mrežu; kako bi i naši gradani mogli da racunaju na eventualnog podudarnog davaoca iz neke druge zemlje, ali i da naši davaoci budu u mreži kako bi pomogli operacije u nekim drugim zemljama.

    Pored jasne vidljive koristi za zajednicu ovom akcijom i sebe podsecamo da je uloga novinara više od samog izveštavanja; da naš doprinos zajednici mora biti vezan i za odbranu javnog interesa, kao i da smo svi svesni naše društvene odgovornosti; od vlasnika B92 do svakog zaposlenog u kompaniji.

    "Neki hoce da daju krv, a neki nece. Pored dobrovoljnog davanja krvi, trebalo bi uvesti porez u krvi za sve one koji imaju više krvi nego što im pripada." Duško Radovic

    Ovu duhovitu opasku svakako ne treba bukvalno shvatiti. Kada je rec o obavezivanju, svako od nas treba da se obaveže na solidarnost i na društveno odgovorno ponašanje u interesu zajednice.

    MS Magazin

    Zanimljivosti

    I psi mogu biti heroji

    Svakoga dana psima je potrebna transfuzija krvi. Za veliki broj zahvata transfuzija je neophodna kao bi se psi lečili na pravi način. Bez donacija krvi, veterinari ne mogu izvršiti važne operacije koje često mogu spasiti život. Pročitajte vest.

     

    Dobrovoljno davanje krvi

    Svakog radnog dana i subotom na Trgu Republike, kod autobusa za transfuziju krvi u periodu od 10-18h.

    U Institutu za transfuziju krvi Srbije Svetog Save 39-Beograd, svakim radnim danom od 7-17h, kao i subotom od 8-15h.

    Za više informacija pozovite:

    Institut za transfuziju krvi Srbije - 011/ 244-26-51
    Zavod za transfuziju krvi Novi Sad - 021/ 424-799
    Zavod za transfuziju krvi Niš - 018/ 533-106
    Crveni krst Srbije - 011/ 30-32-125

     


    Institut za transfuziju krvi Srbije i B92 vas pozivaju da date krv

    Godinama unazad, tokom letnjih meseci, u Srbiji je smanjen broj davanja krvi. Godišnji odmori, odsustvovanja sa posla, raspust i letnja opuštenost verovatni su razlozi za smanjeni broj davalaca krvi.

    Na žalost, bolesti i povrede prisutni su i tokom leta, pa se potrebe za krvlju ne smanjuju. Povremeno teške situacije deficita krvi prevazilaze se odlaganjem "hladnih" hirurških intervencija i pozivanjem èlanova porodica pacijenata da daju krv.

    U nameri da predupredi očekivanu nestašicu krvi, Institut za transfuziju krvi Srbije će, uz pomoć medijske kuće B92, a u susret 14. junu - Svetskom danu davalaca krvi - početi dnevno podsećanje i pozivanje Beograđana i ostalih građana naše zemlje da daju krv. Svakoga dana, tačno u podne, na Trgu Republike, ispred transfuzioloskog autobusa, Beograđane koji žele da daju krv čekaće domaćin, poznata javna ličnost.

    Zaposleni na B92, osim što će promovisati dobrovoljno davalaštvo, aktivno će se uključiti u akciju i sami dajući krv, jer je lični primer najbolji poziv građanima da se priključe akciji.